Bir çelişki olarak Internet ve bloglar

Son bir kaç sene de yaygınlaşan kişisel blogların paradoks oluşturdukları kanaatindeyim.
Insanlar artık bugün böyle yaptım, şu gün şöyle yaptım diye siteler kuruyorlar ki**** bu da internetin bir numarlı kuralına ayrıkı; asosyallik.
Internetin tanımı ile alakalı belkide. Ben interneti günlük hayatta başkaları ile haberleşmek, kendini ifade etmek için bir araç değil de apayrı bir uğraş alanı olarak görüyorum. Bilgisayar ile internet uğraşan birinin yaşam şekli olmalı bilgisayar ve internet. Fazlamesai.net‘in sloganı özeltliyor. Eve gitsem de bilgisayarla ugraşsam diyenlerin sitesi…

Sitesi kısmını bilemeyeceğim ama doğru olan kısmı bilgisayat, internet bir uğraş olmalı, amaç değil. İşte bu yüzden Web 2.0 diye geçen bir çok sosyal uygulamayı kullanmıyorum.

Misal Google Reader; Bu web uygulamasının tekl atrakrisyonu okuduğunuz bildirileri birbirinizle paylaşabiliyorsunuz. Yok başka bir olayı. Operanın dahili RSS istemcisi çok daha pratik oysa.

Internetin yazu tabanlı olmasının bir sonucu sosyal olmaması. Nasıl bir kitap okurken karşınızda biri varmış gibi gelmiyorsa (gelmiyor değil mi?) internetten başka birilerinin yazdıklarını okurken de gördüklerinizin her biri sizin gibi bilgisayar başında biri tarafından yazılmış gibi gelmemli.

Uzun lafın kısası, Kahrolsun sosyal web uygulamaları! Yaşasın asosyallik!

1 Response to “Bir çelişki olarak Internet ve bloglar”


  1. 1 mko 15 Mayıs 2008, 3:12

    Şu an benim bittiğim andır Sedat Abi,
    Biz kahrlsun sosyallik diyoruz Adsensein gösterdiği reklama bak
    http://i26.tinypic.com/24pj528.png
    dip not: normalde IE kullanmıyorum o konuya da gelecez.


Bir Cevap Yazın

