İşletim Sistemi Seçimi ve Alışkanlıklar

Her işletim sisteminin kendine göre bir hayran kitlesi var.
Artık gerek üreticisi gerek hayranları tarafından işletim sistemlerinin özelikleri sıralanırken “X ile filmlerinizi izleyebilir Y ile Internette gezebilir Z ile arkadaşlarınızla haberleşebilirsiniz.” gibi sözler kullanıyorlar ki ben de bunlara “Hadi ya” diyorum.Öncelikle şunu belirteyim burada eleştiri hem Windows’a hem Linux’e geliyor.
Windows da XP ile başlayıp Vista da ilerlettiği bir “donatılar” olayı var. Yok efendim Windows Messenger (ne feleket bir şeydi o yahu), Windows Movie Maker, Windows Media Player filan var.

Windows Messenger kullanan insan evladı yoktur diye düşünüyorum. Zaten artık Windows Live Messenger öncesi istemcilerle bağlanılamıyor diye biliyorum .NET Messenger Service’e. (Ben Miranda kullanıyorum)

Windows Movie Maker ise, Öncellikle Movie Makeip napacan. YouTube’daki amatör videoların çoğunluğu zaten sabit disk alanı israfından başka bir şey değil. “Yok valla lazım” desek; Ben bir türlü video eklemeyi başaramadım direk çöküyor.  Zaten işletim sisteminde video düzenleme yazılımı olsa ne olur olmasa ne olur.

Windows Media Player desek zaten Avrupa Birliği ve Güney Kore demiş benim diyeceğimi.

Linux’e gelince;
En son denediğim Linux dağıtımı Pardus 2007.3. Kaldırmamın sebebi de metin seçince kopyalamasının ve farenin orta tuşuna basınca yapıştırmasının önüne geçememen. Pardus severler bozulmasın bu muhtemelen grafik arayüze sahip tüm Linux dağıtımlarında geçerli. Yakında 2008.1’i kurmayı planlıyorum orda daha ayrıntılı uğraşırım.

Linux dağıtımlarının (Bilmeyenler için Pardus ve Ubuntu birer Linux dağıtımı.) İlk tanıtımlarında yer alan ilk sözler ” Nautilus/Konqueror ile dosyalarınıza erişebilir, Thunderbird ile mailerinizi okuyabilir amaroK ile müzik dinleyebilirsiniz.

Yahu ben windows tuşunun başlat menüsünü açmamasına alışamadım sen gelmişsin on senelik winamp dışında bir program kullan diyorsun. vlc player’ın son sürümünde şekli değişti biraz o ters geliyor.

Sonra oyun meselesi var. Buna da xbox 360/ps3 al diyenler var onlara insaf diyorum.
ps3ün kendisinin 1000ytl oyunlarının 150 ytl olması bir yana xbox 360’ın ve oyunlarının türkiye’de bulunmaması ve live üyeliği denen yat para kalk para denen saçmalık bir yana, güzel arkadaşlarım Windowsdaki oyunalrın hepisinin konsol sürümü var mı? Ben CoDdu TF2di bilmem TFC bilirim onu oynarım, Arada bir Rollercoaster Tycoon (1) oynarım. Yok, yeni şeyler say diyorsan hemen hemen tüm MMORPGler Windows’a özgü

Düşünce olarak ise tamemn destekliyorum Linux’ü. Tek itirazım Linux aştı bitirdi denmesi yoksa mutlaka saygı duyulmalı desteklenmli her Linux projesine hatta her özgür yazılıma. Sadece abartılmamalı (Window’da abartılmamlı tabii. Abartı konusunda Apple’dan hiç bahsetmek istemiyorum açıkcası)

Sonuçta alışkanlıkların kölesi olmuşum haberim yok.

Dip not: Bu yazıya aslında dört ay önce başlayıp bitirememiştim. Sonra sözlük için hazırladığım bir yazının bir kısmını monte ettimn o yüzden anlatım kopuk oldu evet.

0 Responses to “İşletim Sistemi Seçimi ve Alışkanlıklar”



  1. Yorum Yapın

Bir Cevap Yazın

