Yemek Yapma Oyunları

Bir sene önce “Nintendo DS ile Döner??” adında uyduruk bir yazı yazmıştım. Ancak blog istatiklerine göre Google’da “yemek yapma oyunları” araması baya popülermiş. Ben de yoğun istek üzerine yemek yapma oyunları üzerine bir araştırma yaptım.
Belirlememiz gereken ilk şey isteğimiz şeyin yemek yapma temalı oyun olduğu mu yoksa yemek tarifi veren uygulama mı olduğu? Ben her ikisi için de örnekler vereceğim.

Cooking Mama

Cooking MamaCooking Mama 2 Cooking Mama Nintendo DS ve Wii için yapılmış bir mini-oyun serisi.
Nintendo DS için iki oyunu var ilki Cooking Mama, ikincisi ise Cooking Mama 2: Dinner with Friends. İki oyunda da Nintendo DS’in kalemini kullanarak tarifde verilen şekilde malzemeler doğramaya, kesmeye, karıştırmaya çalışıyorsunuz. Oyunun eğitici bir amacı yok. Daha çok Wario Ware oyunlarına benziyor.

Bildiğim kadarıyla iki oyunda Türkiye’de bulunmuyor. Bu yüzden kapak resimlerine basarak Play-Asia ‘ya ulaşabilirsiniz.

Personal Trainer: Cooking/Cooking Guide: Can’t Decide What to Eat?

Cooking GuideAmerika’da  Personal Trainer: Cooking, Avrupada ise Cooking Guide: Can’t Decide What to Eat?  adıyla piyasaya sürülen bu uygulama ise tam bir sayısal yemek kitabı. Dünya mutfaklarından 250’den fazla tarif içeren bu oyunda bütün tarifler sesli olarak anlatılıyor. Türkiye’nin domates çorbası, kuzu ve dana güveç, biber dolması ve sütlaç ile temsil ediliyor.  Hatta sesli olarak sonraki sayfaya geçebiliyorsunuz.
Ancak bu oyunu bulmak daha zor. Oyunun Amerikan sürümü henüz çıkmadı. Avrupa Sürümü ise oldukça tuzlu.

Bunları yanı sıra What’s Cooking? With Jamie Oliver var iki türü birleştirmeye çalışan ama pek de başarılı değil.
Ubisoft’un Imagine oyun serisinde de yemek yapma ile ilgili oyunlar var ben o serinin hiç bir oyununu tavsiye etmiyorum.

Dipnot: Bu yazıda bazı yabancı alışveriş sitelerine bağlantı verdim. Bunlar güvenilir siteler ama yine de hiç bir garanti vermiyorum. Aynı şekilde “Sen bu oyunu böyle tanıttın aldım hiç senin anlattığın gibi çıkmadı.” gibisinden sözlerle karşılaşmamak için oyunları başka yerlerden de araştırmanızı öneriyorum.

4 Responses to “Yemek Yapma Oyunları”


  1. 1 gamze 4 Şubat 2009, 12:14

    hiç beğnmedim

  2. 2 aysun 6 Mart 2009, 22:12

    bence bütün oyunlar çok güzel ve çok seviyorum.Bu oyunları aslında bütün çocuklar seviyor biliyorum

  3. 3 dilber 8 Mart 2009, 21:56

    hiç ğüzel değil çünlü;çok uyuz geliyoo.çok salak bir oyun


Comments are currently closed.




